Autoescola Jordi és una de les vuit empreses finalistes dels premis que es lliuraran al Diari el 24 de novembre

14 novembre 2022 21:00

Un article de Guillermo Moreno

Quins són els orígens de l’empresa?

L’empresa la va crear el meu pare el 1983. Va començar a l’Espluga de Francolí. De mica en mica es va anar expandint per la província, i ara som presents a Montblanc, Reus i Tarragona. Aquest és un moment important perquè estem en procés de canvi generacional. La segona generació, que som el meu germà i jo, hi està entrant. És un moment de canvi.

En què consisteix el vostre projecte innovador?

Som conscients de la importància de la tecnologia, i el meu germà, que es dedica a tot el tema digital, ens està portant en aquesta direcció. La formació sempre és la mateixa, formem conductors, però volem sortir d’aquest paradigma d’autoescola i funcionar com a escola de conducció. Aleshores, introduïm tecnologia, tant en els processos interns com amb el client. En el cas del client, hem creat una plataforma digital exclusivament per a empreses perquè des d’allà puguin gestionar cursos, així com agilitzar processos. Una cosa que estem fent és introduir tecnologia als vehicles, cosa que pocs estan fent. Aquesta tecnologia serveix per parametritzar totes les dades dels vehicles, podent compartir-les en finalitzar amb l’alumne. Això és important per a les empreses: saber el combustible què han consumit, per exemple, i estudiar com reduir aquest consum. El programa registra el consum, les frenades brusques, les revolucions del motor, velocitat, etc.

Per què s’han presentat al concurs?

Tenim bona relació amb el BBVA, sempre hem anat de la mà, i ens ho van comentar. Per nosaltres és una oportunitat de donar-nos a conèixer i mostrar que estem canviant el model d’autoescola a la demarcació. Fa poc vam crear la primera autoescola per a conductors professionals. Volem anar a la formació “en gran”, més enllà d’ensenyar a conduir.

Què vol dir per a l’empresa ser finalista i possible guanyadora dels premis?

És molt important, perquè dins aquesta estratègia de comunicació que tenim, el Diari és un pilar important, ja que té molts lectors a nivell de Tarragona. És important per poder mostrar aquest projecte a la província.